Pr. 25. Maj 2018 er der nye og øgede dokumentationskrav i persondataloven pga den nye persondataforordning EU.

De nye krav indfases i Klinik P pr. 01. Maj 2018.

Persondataloven bestemmer hvordan personoplysninger skal behandles i Danmark.

Den ny persondataforordning fra EU er lavet for, at ensrette reglerne på det europæiske marked.

For at sikre klienternes oplysninger og rettigheder, samt opfylde mine krav til den nye persondatalov, vil der fremadrettet være nye betingelser for bestilling af tider i Klinik P.

Der vil ifbm tidsbestilling være et punkt ”Betingelser” der skal accepteres for at kunne gennemføre en tidsbestilling. Betingelserne lyder som følgende:

Med min accept af betingelser ifht Persondataforordningen af 25.05.2018 giver er jeg vidende om og giver samtykke til at:

  • Klinik P v. behandler Pia Stampe må føre journal over behandlingsforløbet
  • Journalen opbevares og behandles ifht persondataloven
  • Email og telefonnr bruges til bekræftelse af og påmindelse om bestilt behandlingstid
  • Navn og adresse bruges til påskrivning på faktura
  • Personoplysninger opbevares i 5 år fra sidste behandlingsdato medmindre klienten ønsker oplysningerne slettet tidligere
  • Klienten til enhver tid kan få indsigt i sine oplysninger
  • Klienten til enhver tid kan trække sit samtykke tilbage ved at kontakte Klinik P på 50491099
  • Klienten er informeret om at oplysningerne er fortrolige og at behandleren Pia Stampe er underlagt tavshedpligt.

Det betyder, at du fremadrettet som klient i Klinik P, giver en ny tilladelse for hver tidsbestilling. Dette betyder samtidig, at jeg som ejer af klinikken, kan opfylde kravet til at oplysningerne slettes senest 5 år efter sidste behandlingsdato.